سایت انیمیشن

پیش به سوی اسکار

سایت انیمیشن

پیش به سوی اسکار

درباره ی انیمیشن سبک زاگرب

زاگرب انیمیشن

تاریخچه انیمیشن، بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم اشاره چک (Trnka، مدیریت پردازش زمان، Brdečka)، آمریکایی (Bosustow و UPA) و کانادایی (مک لارن) را به عنوان پیشگامان رسانه آوانگارد gardism پس آدم خسته دیزنی مفهوم فیلم سینمایی به یاد ماندنی از نقاشی متحرک است. در سال 1957. سال 1958. سهم جدید و تعجب آور فیلم از

زاگرب انیمیشن

تاریخچه انیمیشن، بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم اشاره چک (Trnka، مدیریت پردازش زمان، Brdečka)، آمریکایی (Bosustow و UPA) و کانادایی (مک لارن) را به عنوان پیشگامان رسانه آوانگارد gardism پس آدم خسته دیزنی مفهوم فیلم سینمایی به یاد ماندنی از نقاشی متحرک است. در سال 1957. سال 1958. سهم جدید و تعجب آور فیلم از

زاگرب به این روند داده شده است - با رویکرد اصلی به نقاشی، انیمیشن، محتوا و به طور کلی یک نظر در هنر انیمیشن است. پس از اولین اجرای مشترک در خارج از کشور، در جشنواره فیلم در جشنواره کن در سال 1958، یک برنامه فیلم هفت تن از زاگرب فیلم لذت می برد یک موفقیت بزرگ است. نظر فرانسه، جورج Sadoul و آندره مارتین در حال حاضر پس از آن راه اندازی syntagm مکتب زاگرب فیلم انیمیشن است.

در سال 1953. از توزیع به تولید فیلم های کوتاه و ویژگی های طول - کرواتی اتحادیه کارگران فیلم یک شرکت فیلم، فیلم زاگرب، که در همه انواع فعالیت های فیلم مشغول بود تاسیس شده است. این همه فیلم، فیلم commisioned و تجاری از ویژگی های تولیدات مشترک و پس از آن این شرکت متخصص در documenataries و فیلم های کوتاه آغاز کرد. در سال 1956. فیلم زاگرب تشکیل استودیو برای فیلم انیمیشن، که در آن پس از چند سال از کار استراحت مداوم در انیمیشن دوباره تاسیس شد. با تشکر به فیلم انیمیشن هنر، این شرکت فیلم به زودی شهرت جهانی برسد

 

انیمیشن کرواتی قبل از زاگرب FILM

زاگرب دارای یک سنت طولانی مدت از هنرهای تجسمی است که مربوط به فیلم انیمیشن (تصاویر، کمیک، طراحی گرافیک، کاریکاتور)، به طوری که بسیاری از تلاش های آشنایی به 1920s به شروع فیلم انیمیشن، به طور عمده در زمینه فیلم تجاری و آموزشی وجود دارد.
صرفا، در سال 1950. در Kerempuh طنز هفته، یک گروه از کاریکاتوریست ها (ولادیمیر Delač، Borivoj Dovniković، ایوان Pušak، ICO Voljevica و دیگران، به ریاست والتر Neugebauer به و ویرایشگر cheaf و مدیر کل) Fadil Hadžić، شروع به ساخت مستقل انیمیشن فیلم در کرواسی / یوگسلاوی. پس از یک سال از تسلط بر مهارت های انیمیشن و کار بر روی تصویر، یک فیلم 20 دقیقه جلسه بزرگ شده است به پایان رسید.

بر اساس این موفقیت، دولت کرواسی شرکت تخصصی فیلم DUGA فیلم انیمیشن (فیلم رنگین کمان) تاسیس شد. این گروه از Kerempuh در اطراف این شرکت جمع شده بودند و آموزش دیده زیر شلواری های جدید، انیماتورها، inkers، نقاشان، backgrounders و متخصصین دیگر، به طوری که آنها پنج، هنوز هم سیاه و سفید، فیلم انیمیشن است. این یک شروع به تولید حرفه ای ادامه فیلم انیمیشن در کرواسی / یوگسلاوی بود. بسیاری از نویسندگان مهم کرواسی و جهان انیمیشن های حرفه ای خود را در DUGA فیلم آغاز شد: والتر Neugebauer به، Borivoj Dovniković، Vukotić دوسان، Kristl Vlado، الکساندر مارکس، ولادیمیر Jutriša، نیکولا Kostelac، Zlatko Grgić، بوریس Kolar ...

دولت DUGA فیلم در حال حاضر پس از یک سال منحل شده است، با توجه به فیلم انیمیشن لوکس در دوره بحران اقتصادی (1952).

پس از آن چندین تلاش برای ادامه تولید فیلم های انیمیشن وجود دارد. در سال 1954. دوسان Vukotić و Kostelac نیکولا زن و شوهر از همکاران و همکاران از فیلم DUGA در تولید از 30 ثانیه (در حال حاضر در تبلیغات متحرک رنگ) مونتاژ می شوند. در همان زمان یک گروه دیگر شکل گرفته در اطراف برادران Neugebauer به تاسیس استودیو برای فیلم انیمیشن توسط Interpublic، با هدف شرکت در فیلم های تجاری و اطلاع رسانی انیمیشن. آنهایی که برای اولین بار در کشور به تولید فیلم راه اندازی برای شرکای خارجی (BMW، آلمان) بود.

گروه Vukotić را بود بسیار مهم برای توسعه بیشتر از زاگرب انیمیشن، زیرا خلاقیت خود را (طراحان الکساندر مارکس، بوریس Kolar و Vjekoslav Kostanjšek) کشف راه های جدید در انیمیشن، که خواهد تبدیل به ارزش های اساسی مدرسه آینده زاگرب از انیمیشن بر اساس شد فیلم                                   .

 

STUDIO فیلم انیمیشن زاگرب فیلم

در سال 1956 رهبری زاگرب فیلم و گروه Vukotić Kostelac تاسیس استودیو برای فیلم های انیمیشن است. به زودی گروه از Interpublic Neugebauer به برادران آنها پیوست. آن لحظه افزایش unstopable از تولید هنر انیمیشن در آدرس Vlaska 70 (در سال 1976 فیلم زاگرب گسترش یافته بر روی ساختمان بزرگ در نوا VES 18) مشخص شده اند.

استودیوی جدید شروع به جمع آوری نه تنها پرسنل از دوره قبلی (دوسان Vukotić، نیکولا Kostelac، Vjekoslav Kostanjšek، braća Neugebauer به، ICO Voljevica، Kristl Vlado، الکساندر مارکس، Zlatko Bourek، Zlatko Grgić، ولادیمیر Jutriša، Borivoj Dovniković)، اما اعضای جدید (: Vatroslav Mimica، Ranitović برانکو، Pavao Štalter، Dragutin Vunak، Nedeljko Dragić، حول و حوش زانینویک، Zdenko Gašparović، میلان Blažeković، Zvonimir Lončarić، Zlatko Pavlinić، و بعد Joško Marušić، Krešimir Zimonić و دیگران). تولید انیمیشن های مستقل آغاز شده است. موفقیت بزرگ بین المللی از مدرسه فیلم انیمیشن زاگرب در اواخر fiftieeths و sixtieths اولیه مشخص شد.

در میان بسیاری از جوایز برنده شده فیلم زاگرب، در سال 1962 دوسان Vukotić برنده جایزه اسکار آمریکایی برای فیلم انیمیشن Ersatz و اولین غیر آمریکایی برنده جایزه اسکار شد. پس از آن Dragić Nedeljko خود را با فیلم TUP TUP و Zlatko Grgić (در همکاری با باب گادفری، بریتانیا) با عروسک رویای فیلم برای اسکار نامزد دریافت جایزه شد. در سی سال غنی تولید فیلم انیمیشن مستقل از زاگرب تعدادی از جوایز بین المللی و شناسایی (اکاپولکو، انسی، آتلانتا، بالتیمور، بارسلونا، برگامو، برلین، بیلبائو، بیرمنگام / USA /، بوگوتا، Bourgh-EN-Bresse، جشنواره کن را به دست آورد ، شیکاگو، سیوداد مکزیک، چوب پنبه، ادینبورگ، Espinho، Gabrovo، خیخون، Gottwaldovo / Zlin /، هالیوود، Karlovy متفاوت است، کراکوف، لایپزیک، لوکارنو، لندن، لس آنجلس، لوکا، Mamaia، دهان ماردل پلاتا، ملبورن، میلان ، مونته ویدئو، مسکو، نیویورک، اوبرهاوزن، اتاوا، پراگ، سن آنتونیو، سان فرانسیسکو، سیدنی، تامپره، تهران، تور، یعنی، تریست، ونکوور، وارنا، Venecija، وین، زاگرب و ...).

هر نویسنده از زاگرب مشغول به کار در سبک خود، خود را منحصر به فرد بود و دیدگاه خود را در هنر انیمیشن (امروز در مورد همان)، بنابراین ما باید به اشاره است که اصطلاح مکتب زاگرب فیلم های متحرک به اندازه کافی دقیق نیست. دایره المعارف کرواتی فیلم می گوید: »... و نه استودیو برای فیلم های متحرک را در زمینه عملکرد فیلم زاگرب به عنوان یک مدرسه در معنای مجازی خود را (به عنوان یک محل برای دریافت دانش انیمیشن)، و نه می تواند نویسنده را در یک زمینه از مدرسه قرار داده است ظاهرا. اما واقعیت باقی می ماند که آثار نویسنده جمع آوری شده در اطراف زاگرب فیلم متفاوت است و می تواند با برخی از ویژگی روحانی است ».

داور بسیار مورد توجه ایتالیایی و روزنامه، یک متخصص برای انیمیشن فیلم Giannalberto Bendazzi در سال 1999 ساخته شده است، یک لیست از 88 بزرگترین فیلم انیمیشن در تاریخ انیمیشن جهان است و او هیچ کمتر از 8 فیلم توسط فیلم زاگرب.

در تاریخ زاگرب فیلم چهار متحرک سری: شکاری برای استخدام بازرس ماسک، پروفسور Balthazar و خرس پرنده کوچک، و دو به ویژه پروفسور Balthazar، موفقیت بزرگ در تلویزیون در سراسر جهان بود

 

 

 

 

 

در یک کشور مستقل

پس از سال 1991، در دولت جدید مستقل کرواسی، زاگرب فیلم خود را با بقیه فیلمبرداری را در یک بحران بزرگ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بر داشت، که مشخصه برای کشورهای در حال گذار اروپای شرقی بود، و پس از آن در یک جنگ در منطقه است. تولید فیلم های هنری انیمیشن در حال تلاش برای حفظ سنت 50 سال، با کمک جمهوری کرواسی و شهر زاگرب است.

از نسل جدید در زاگرب انیمیشن مدیران / انیماتورها وجود دارد که در حال حاضر شهرت بین المللی به دست آورد: ماجده Dulčić، دانیل Šuljić، نیکول هویت، Šinik Stiv، Trbuljak گوران، Bakliža دارکو، Gačić دوسان، Davor Medjurečan، مارکو Meštrović، سیمون Bogojević Narath، دینو Krpan، Tomislav Gregl، میلان Trenc، و غیره.

 

جشنواره WORLD OF فیلم انیمیشن

زاگرب فیلم، بر اساس دانشکده در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده زاگرب، جشنواره جهانی فیلم انیمیشن در سال 1972 آغاز شده بود و آن را سازماندهی تا سال 1990 است. اگر چه شرکت های دیگر در زمان بیش از این سازمان جشنواره، فیلم زاگرب باقی مانده است به عنوان شریک زندگی اولیه خود را درگیر شده است. در سال 2005 Animafest معرفی فیلم بلند انیمیشن را به برنامه خود و در نتیجه ریتم دوسالانه خود را در نسخه سالانه تبدیل شده است - سال عجیب و غریب شده است اختصاص داده شده به قابلیت، سال و حتی به فیلم کوتاه شده است.

در سال 1986 در جشنواره معتبر جایزه دستاورد عمر برای نویسندگان از سراسر جهان هستند که کمک با کار خود را به توسعه هنر انیمیشن (برنده جایزه اول نورمن مک لارن بود) تاسیس شده است.

جشنواره زاگرب در نظر گرفته شده است یکی از مهم ترین جشنواره های فیلم انیمیشن در جهان است، همراه با انسی (فرانسه)، هیروشیما (ژاپن) و اتاوا (کانادا)، و از آن است که تحت شعار Z است برای زاگرب شناخته شده است.

Borivoj Dovniković
بوردو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد